Hallo uit België

A place to say hello and begin the conversation.
Post Reply
John God

Hallo uit België

Post by John God »

Hallo Jacek en Ogy bezitters ,

ik ben 63 jaar en verkocht enkele jaren geleden mijn bedrijfje (financieel zakenkantoor) waardoor ik eindelijk meer tijd heb voor ... muziek !

Muziek is als een rode draad in mijn leven . Op 15 jarige leeftijd plaatste ik gesmokkelde auto hi-fi (Pioneer , Alpine , ... ) bij vrienden en kennissen als hobby . Doel ; de perfect auto hi-fi creëren .

Op die leeftijd begon ik eveneens gitaar te spelen , en dat heeft mij niet meer losgelaten . Ondertussen bezit ik ongeveer 20 verschillende instrumenten ( elektrisch , akoestisch , flamenco , ... ) allemaal met hun eigen klankeigenschappen .

Alles rond muziek houd mij bezig ; muziek maken (gitaar en piano ,.. ) , muziek beluisteren , experimenteren met hi-fi componenten , ... .

Zo heb ik door de jaren op fiscaal vriendelijke wijze een heel gamma high-end hi-fi componenten kunnen aanschaffen , en heb momenteel 4 high-end sets in gebruik . Allemaal verschillend door de akoestiek van de bepaalde ruimte , verschillen in klankkleur ,... . Maar steeds strevend naar een 3D-geluid .

Enkele merken : Monitor Audio (PL500ii en PL200iii) , Wharfedale , B&W , Pass Labs , Primare , Lumin , Rose Hifi , AudioQuest kabels , Chord Company , Thivan Labs tube amp (handmade in Vietnam) Onkyo Surround Processor en amp , .. .
Wil nog opmerken dat veel van deze componenten zijn aangepast (upgrade) ; betere bekabeling , betere onderdelen , ... .

Door de aankoop van de Thivan Labs tube versterker verleden jaar , ging ik op zoek naar een passende luidspreker . Aangezien mij een open baffle luidspreker werd aangeraden kwam ik in contact met Jacek . En zodoende ben ik nu een trotse eigenaar van een set OGY+Blank+BOB !

Graag wil ik nog enkele openbaringen met jullie delen .
De stekkerblokken van Fisch Audiotechnik uit Duitsland zijn een revelatie . Wat een rust die brengen in het geluid !!! Zeker eens bekijken !!
Kennis die ik heb opgedaan via Bobby Kingma van Audiofacts in Nederland ! Die man kan met zijn ogen dicht een perfecte 3D set samenstellen ! Website zeker eens bezoeken !

Tot slot , wanneer heb je een goede set ? Als je emotie ervaart tijdens het luisteren , je niet luistermoe wordt , je alle instrumenten perfect kan onderscheiden en horen maar ook het geheel , als de luidsprekers verdwijnen in de ruimte en je set een 3D geluid (breedte, hoogte, diepte) kan bewerkstelligen !

Ben erg benieuwd om kennis te maken met de personen en ervaringen van de OGY SOUND bezitters !

Tot spoedig !

John God ( bijnaam uit mijn uniefperiode )
jacek

Re: Hallo uit België

Post by jacek »

Dear John,

Thank you very much for sharing your story and experience. It truly means a lot to read such a thoughtful and passionate introduction.

I’m honored that OGY + BOB became part of your musical journey.

Welcome to OGY SOUND.
I’m very glad you’re here.

All the best,
Jacek
Post Reply