Hallo Jacek en Ogy bezitters ,
ik ben 63 jaar en verkocht enkele jaren geleden mijn bedrijfje (financieel zakenkantoor) waardoor ik eindelijk meer tijd heb voor ... muziek !
Muziek is als een rode draad in mijn leven . Op 15 jarige leeftijd plaatste ik gesmokkelde auto hi-fi (Pioneer , Alpine , ... ) bij vrienden en kennissen als hobby . Doel ; de perfect auto hi-fi creëren .
Op die leeftijd begon ik eveneens gitaar te spelen , en dat heeft mij niet meer losgelaten . Ondertussen bezit ik ongeveer 20 verschillende instrumenten ( elektrisch , akoestisch , flamenco , ... ) allemaal met hun eigen klankeigenschappen .
Alles rond muziek houd mij bezig ; muziek maken (gitaar en piano ,.. ) , muziek beluisteren , experimenteren met hi-fi componenten , ... .
Zo heb ik door de jaren op fiscaal vriendelijke wijze een heel gamma high-end hi-fi componenten kunnen aanschaffen , en heb momenteel 4 high-end sets in gebruik . Allemaal verschillend door de akoestiek van de bepaalde ruimte , verschillen in klankkleur ,... . Maar steeds strevend naar een 3D-geluid .
Enkele merken : Monitor Audio (PL500ii en PL200iii) , Wharfedale , B&W , Pass Labs , Primare , Lumin , Rose Hifi , AudioQuest kabels , Chord Company , Thivan Labs tube amp (handmade in Vietnam) Onkyo Surround Processor en amp , .. .
Wil nog opmerken dat veel van deze componenten zijn aangepast (upgrade) ; betere bekabeling , betere onderdelen , ... .
Door de aankoop van de Thivan Labs tube versterker verleden jaar , ging ik op zoek naar een passende luidspreker . Aangezien mij een open baffle luidspreker werd aangeraden kwam ik in contact met Jacek . En zodoende ben ik nu een trotse eigenaar van een set OGY+Blank+BOB !
Graag wil ik nog enkele openbaringen met jullie delen .
De stekkerblokken van Fisch Audiotechnik uit Duitsland zijn een revelatie . Wat een rust die brengen in het geluid !!! Zeker eens bekijken !!
Kennis die ik heb opgedaan via Bobby Kingma van Audiofacts in Nederland ! Die man kan met zijn ogen dicht een perfecte 3D set samenstellen ! Website zeker eens bezoeken !
Tot slot , wanneer heb je een goede set ? Als je emotie ervaart tijdens het luisteren , je niet luistermoe wordt , je alle instrumenten perfect kan onderscheiden en horen maar ook het geheel , als de luidsprekers verdwijnen in de ruimte en je set een 3D geluid (breedte, hoogte, diepte) kan bewerkstelligen !
Ben erg benieuwd om kennis te maken met de personen en ervaringen van de OGY SOUND bezitters !
Tot spoedig !
John God ( bijnaam uit mijn uniefperiode )
Hallo uit België
Re: Hallo uit België
Dear John,
Thank you very much for sharing your story and experience. It truly means a lot to read such a thoughtful and passionate introduction.
I’m honored that OGY + BOB became part of your musical journey.
Welcome to OGY SOUND.
I’m very glad you’re here.
All the best,
Jacek
Thank you very much for sharing your story and experience. It truly means a lot to read such a thoughtful and passionate introduction.
I’m honored that OGY + BOB became part of your musical journey.
Welcome to OGY SOUND.
I’m very glad you’re here.
All the best,
Jacek